Založ si blog

Občan Mak: List vláde I.

Milá vláda,

úvodom listu musím povedať, že mi je jedno či ste bieli, modrí, červení, zelení, fialoví či čierni. Proste nepíšem tento list z opozičného tábora. Píšem Vám však preto, že mi nie je jedno, čo sa deje v mojej krajine.

Chcem sa vrátiť domov k rodine, k priateľom a známym a chcem, aby sa aj oni mohli vrátiť z cudziny, alebo hlavného mesta, kde odišli za prácou. Isto poznáte ten pocit, keď ste prisťahovalcom buď v cudzom štáte, alebo v cudzom meste a domáci sa na Vás pozerajú a správajú k Vám ako k zlodejovi ich práce. Ak nie, skúste si to aspoň na rok. Tisíce Slovákov to už dávno okúsilo na vlastnej koži, možno by to prospelo obom stranám k vzájovnému pochopeniu.

Myslím si, že nežiadam veľa, keď poviem, že chcem len slušnú a poctivo ohodnotenú prácu. Dokonca by som si ju vedel aj vytvoriť, ale potrebujem Vašu pomoc pri zabezpečení istoty. Istoty, že ma na úrade nebonzne spojka novodobým poradenským výpalníckym firmám a spolupracujúcim kontrolám. Že nikto nebude mať výhodu preto, že má kamaráta tam, alebo inam na úrade.

Isto nežiadam viac ako dávam tomuto štátu, keď žiadam zdravotnú starostlivosť aspoň na základné služby bez ďalších doplatkov… keď chcem cesty, na ktorých sa mi nezničí auto, na ktoré som roky sporil, alebo budem roky splácať pôžičku… keď chcem, aby sa môj kraj nevyľudňoval o šikovných a koncentroval rodinné alebo stranícke klany… keď žiadam, aby moja rodina sa nemusela báť o svoju budúcnosť… že moje deti nebudú lacnou pracovnou otrockou silou pre medzinárodné korporácie alebo nástrojmi cudzích záujmov…

Aby som to zhrnul. Chcem len garanciu bezpečia pred vnútornými ako aj vonkajšími parazitmi priživujúcich sa na poctivo pracujúcich, na poctivo žijúcich… chcem len garanciu spravodlivých pre každého rovnako platiacich pravidiel, povinností a trestov.

Nemusíte však preto kvôli tomu všetko spisovať do zákonov, nariadení, ani to verejne deklarovať. Mne bude postačovať, keď tak budete konať a budete tak príkladom pre ostatných. Lebo ja ako aj tisíce ďalších to pocítime a budeme cítiť dlhšie ako jednorázové vianočné príspevky, predvolebnú kapustnicu, či plat plynúci z teplého miestečka v štátnej správe.

Viem sa o seba postarať, ostatne to už takmer desať rokov robím. Prosím, nepodceňujte mňa ani mojich rovesníkov, lebo hoci niektorým z nás zachutili moc a peniaze z istých praktík, pre pár čiernych oviec, nemusí byť celé stádo zatratené.

Viem, že len spoločne dokážeme zmeniť našu krajinu na lepšie miesto pre život. Ktovie, možno som len jedným z mnoha, ale keďže som občan tejto krajiny mám potrebu Vám takto sem tam napísať, aby nezabudli, že žijem.

 

S pozdravom

 

Občan Mak

 

Zisky ropných spoločností + Gazprom (2009-2022)

09.03.2023

Kým jedni strácajú, druhí profitujú aj počas krízy. V nasledujúcom grafe môžete vidieť percentuálny podiel fixných nákladov zložených z priemernej ceny ropy (APSP za Brent, WTI, Arabskú ropu) prepočítanú na Euro/liter a hornej hranici spotrebnej dane z minerálnych olejov z priemernej ceny za benzín (95 a 98 oktánových) a motorovú naftu na čerpacích staniciach od [...]

Už aj Mongolsko je pred nami.

24.05.2021

Počet novoinfikovaných COVIDom už niekoľko týždňov klesá, v nemocniciach sa uvoľňujú lôžka, začali sa športové zápasy a vonku nám prichádza pomaly ale iste záhradkárska sezóna. Ak si odmyslíme politické divadlo, dalo by sa povedať, že konečne tu máme viac pozitívnych vecí. No netreba zabúdať, že ešte stále bojujeme. Bojujeme proti COVIDu, no a keď sa človek v [...]

zosuv svahu, klokočina, nitra

Na nitrianskom sídlisku Klokočina došlo k zosuvu svahu

23.04.2024 16:30

Podľa predbežných informácií bol zosuv spôsobený haváriou na vodovodnej prípojke alebo vodovodnom potrubí.

pellegrini

Pellegrini absolvoval fotenie na oficiálny portrét. Novinkou bude pozadie s vlajkou

23.04.2024 15:58

Zvolený prezident Peter Pellegrini chcel, aby z fotografie vyžarovala aj národná hrdosť. Vyzdvihol preto novinku.

nehoda tragická

Pri Šali došlo k tragickej nehode, čelnú zrážku áut neprežili traja ľudia

23.04.2024 15:29, aktualizované: 16:13

Na mieste zasahovali všetky záchranné zložky vrátane dvoch pozemných ambulancií ZZS a záchranárskeho vrtuľníka.

Ana Estradová

V konzervatívnom Peru vykonali vôbec prvú eutanáziu. Ana Estradová trpela nevyliečiteľnou chorobou

23.04.2024 15:09

Ana Estradová bola niekoľko rokov pripútaná na lôžko. Súdny spor, v ktorom jej bolo priznané právo podstúpiť eutanáziu, viedla a vyhrala za pomoci ombudsmana pre ľudské práva.

Martin

Rob druhému tak, akoby si chcel, aby druhý robil tebe.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 415
Celková čítanosť: 1605152x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu