Elektronické nakupovanie má veľa výhod, pre ktoré som sa aj ja rozhodol kúpiť pár vecí na vianoce pre blízkych, ale žiaľ doteraz som nič od predávajúceho nedostal, hoci som už v Novembri 2013 zaplatil a ešte stále sa snažím vymôcť naspäť to, čo som zaplatil.
Aby sa niečo podobné nestalo ani Vám, prikladám pár rád.
- Pamätajte, že eBay Vám peniaze vrátiť nemôže a ani nemôže od predajcu nijaké vymáhať vo vašom mene. V podstate eBay nič nemôže garantovať.
- Buďte si vedomí, že žiadať o navrátenie peňazí za nedodaný tovar môžete len do 20-40 dní od nákupu tovaru. Čo však v prípadoch posielania vecí na veľkú diaľku nepostačuje a mnoho šmejdov tak okráda ľudí zo vzdialených krajín spôsobom, že tovar pošlú akoby na nesprávnu adresu niekde blízko, keď lehota uplynie, majú Vaše peniaze a vy ostanete na holých. (Podrobnejšie o eBay podmienkach nájdete TU).
- V prípade, že ste platili cez Paypal, ten vám garantuje navrátenie peňazí len do 60 dní. (Viac o podmienkach Paypalu nájdete TU).
- Recenziu na predajcu v eBayi môžete tiež dať iba do podobného časového rámca cca 2 mesiace, potom vaša možnosť ohodnotiť tovar uplynie a prepadne. Tak sa stáva, že hodnotenia predajcov nie sú hodnoverné.
- Avšak existuje ešte jedna možnosť, ak všetky predchádzajúce termíny prešvihnete a predajca prestane reagovať, prípadne odpovie, že s tým už nemôže pre technické veci nič spraviť. Bezplatná ECCS agentúra, ktorú môžete kontaktovať, aby Vám poradila a asistovala pri riešení podobných problémov. Tu je link.
Nakoniec len si buďte vedomí, že nie ste prví ani poslední, kto bol oklamaný, ak sa Vám niečo podobné nanešťastie stalo. Je mnoho podvodníkov, ale úspech pri klamaní môžu mať iba vtedy, ak o tom budete mlčať a tak im dáte možnosť oklamať ďalších. V mojom prípade to bol obchod z eBay pobočky Veľkej Británie s názvom oops-outlet.
Celá debata | RSS tejto debaty