Založ si blog

Ľudia, ktorých Slovensko potrebuje ako soľ

V posledných rokoch sa v slovenskej spoločnosti rozmohlo negatívne vnímanie skutočnosti a niet sa čomu čudovať.

Mladí sa boja, že nebudú mať prácu, keď skončia školu, rodičia sa boja, že prídu o prácu a nebudú môcť platiť rodinné účty a slušne vychovať deti, starí sa boja, že nebude sa mať, kto o nich postarať (resp. z čoho postarať), podnikatelia sa boja, že skrachujú, pracujúci sa boja manažérov, že nedostanú výplaty, manažéri akcionárov, atď.

Každý sa niečoho bojí a zdá sa akoby sme žili v dobe strachu.

Aj keď to nemusí byť celkom tak. Strach totiž nie je dobrý radca.

Že niekedy stačí aj málo, aby sa človek cítil človekom.

Tu sú situácie, ktoré sa mi prihodili v poslednej dobe a kde som videl, že stále máme šancu na nápravu spoločnosti k lepšiemu.images sun

 

1. Keď som nestíhal dobehnúť na autobus a dvere autobusu sa už zatvorili, ale pán vodič si ma všimol a otvoril mi dvere.

2. Keď slečna/pani sestrička mi spravila röntgen kolena na počkanie, hoci podľa predpisov mi ho mala dať až na druhý deň.

3. Keď mi predavač v kvetinárstve otvoril a predal kvet pre moju priateľku, hoci obchod už mal byť 10 minút zatvorený.

4. Keď mi pani úradníčka dobre poradila a rýchlo odpovedala na mail s množstvom otázok, do 1 hodiny.

5. Keď si pán doktor našiel na mňa čas a správal sa ku mne ako k seberovnému, aj keď už bolo neskoro a bol v práci cez 12 hodín.

6. Keď ma pán úradník len napomenul za používanie štátneho symbolu na blogu, hoci mi mohol udeliť pokutu.

 

A takýchto prápadov je mnoho. Mnohokrát ľudia prekročia svoje kompetencie, no je dôležité akým spôsobom.

Človek si volí stranu. Či druhému úškodí (niekedy aj svojim nekonaním), alebo pomôže svojim konaním pri porušení predpisu, ktorý nemá hlavu ani pätu.

 

Aj dnes sa na mňa usmialo šťastie, lebo žijem a mám možnosť sa zlepšiť. Prispieť svojou troškou k lepšiemu svetu.

 

„Ľudia, ktorí tvrdia, že sa nedá, nemajú zavadzať ľuďom, ktorí veria, že sa dá.“ (autor neznámy)

„Aj krátky čas života je dostatočne dlhý na dobrý a čestný život.“ (Marcus Tullius Cicero)

 

PS 1: Čo pozitívne sa stalo Vám? Podeľte sa s Vašimi zážitkami pod článkom.

PS 2: Poďakovali ste sa tým ľuďom, ktorí Vám pomohli? Posunuli ste túto pomoc ďalej?

 

Ďakujem, že Vám nie je jedno, v akej spoločnosti žijete a dokážete si vytvoriť vlastný názor.

Iba spolu dokážeme napraviť, čo sa tu roky ticho tolerovalo a deformovalo Slovensko.

Charta občana SRaj na FB

 

Názory prezentovné v blogu sú len a len mojimi osobnými názormi a vychádzajú z osobného presvedčenia spísaného v Charte občana SR, ktoré sa nemusia/môžu zhodovať s názormi iných. Ďakujem za pochopenie.

Zisky ropných spoločností + Gazprom (2009-2022)

09.03.2023

Kým jedni strácajú, druhí profitujú aj počas krízy. V nasledujúcom grafe môžete vidieť percentuálny podiel fixných nákladov zložených z priemernej ceny ropy (APSP za Brent, WTI, Arabskú ropu) prepočítanú na Euro/liter a hornej hranici spotrebnej dane z minerálnych olejov z priemernej ceny za benzín (95 a 98 oktánových) a motorovú naftu na čerpacích staniciach od [...]

Už aj Mongolsko je pred nami.

24.05.2021

Počet novoinfikovaných COVIDom už niekoľko týždňov klesá, v nemocniciach sa uvoľňujú lôžka, začali sa športové zápasy a vonku nám prichádza pomaly ale iste záhradkárska sezóna. Ak si odmyslíme politické divadlo, dalo by sa povedať, že konečne tu máme viac pozitívnych vecí. No netreba zabúdať, že ešte stále bojujeme. Bojujeme proti COVIDu, no a keď sa človek v [...]

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Martin

Rob druhému tak, akoby si chcel, aby druhý robil tebe.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 415
Celková čítanosť: 1603790x
Priemerná čítanosť článkov: 3865x

Autor blogu