Zdravotníctvo alebo u šmelinára?

6. júna 2014, Martin, nazory Požiadavky s otazkou Spoločnosť Zdravotnictvo

Pretrvávajúce zdravotné problémy ma prinútili pred časom navštíviť nemocnicu a opäť som si musel položiť otázku, kam tie naše peniaze len idú?

Bol som objednaný na pol deviatu na jedno vyšetrenie, pre ktoré som musel celý predchádzajúci deň doslova hladovať, ale predomnou čakali už asi desiati pacienti, takže som šiel zaklopať a prihlásiť sa, že som tu na vyšetrenie. Pacient sediaci vedľa dverí mi však nezabudol pripomenúť, že vo vnútri niekto je a že na informácie sa môžem opýtať aj na recepcii. Keď som mu slušne odpovedal, že som tu objednaný, tak si len niečo popod nos zahundral a stíchol. Asi bol zo starej školy a čakal v čakárni od siedmej ráno, aby bol prvý a preto bol nevrlý. No nič, takúto nervozitu musí človek prežiť v našom zdravotníctve, ak niečo chce vybaviť a nestratiť celý deň.zdravotnictvo-eu

(Len tak na okraj vedel by mi niekto vysvetliť ako ďalšie dve súkromné poisťovne znížili čakacie lehoty? Lebo nevšimol som si, žeby existovali tri rady pre každú poisťovňu nejako inak..)

O desať minút vyšla sestrička a zavolala ma na vyšetrenie. V ten deň však neordinoval doktor, ktorý ma objednal na vyšetrenie, ale jeho kolega a ten mi vysvetlil, že on s navrhnutým vyšetením svojho kolegu nesúhlasí, lebo je to podľa neho zbytočné a mal by som ísť radšej na komplexnejšie vyšetrenie na inú špecializovanú ambulanciu. Tak mi napísal ďalšiu žiadanku s tým, aby som sa šiel objednať na termín. Keď som čítal žiadanku, dozvedel som sa, že ma už aj vyšetril, čo neurobil, ale čo už. Povedal som si, že aspoň to netrvalo dlho a šiel som sa objednať na ďalšie poschodie.

Teraz som sa však rozhodol, že počkám, kým výjde sestrička a potom sa jej ohlásim, lebo znova som nechcel dráždiť čakajúcich pacientov. Sestrička vyšla po 15 minútach a ja som vyštartoval, že dobrý deň, prepáčte pani sestrička, chcel by som sa objednať. Nevrlo na mňa odvrkla, že je na minútovej prestávke, lebo robí za troch a ide si dať kávu. Tak som sklopil uši a povedal, že dobre počkám.

Vyšla o dva minúty nato, že prosím. Opäť to isté. Dobrý deň, rád by som sa objednal na termín vyšetrenia a podal som jej žiadanku s kartičkou poistenca. Pozrela sa a pýta sa, či som bol na dnešnom vyšetrení a ja jej vravím, že práve odtiaľ ma poslali tu. Odvrkla neprívetivo, že ďalší voľný termín májú až v auguste, že nech idem na druhú nemocnicu a zavrela dvere. 

Takže som v podstate nič nevybavil, lebo ma nevyšetrili a ani neobjednali na ďalšie vyšetrenie. Tak nie som o nič múdrejší, či mám, alebo nemám ísť na operáciu. Napriek tomu som zabil 4 hodiny času s cestou čakaním a 5 minútami „vyšetrenia a objednania“.

Zaujímalo by ma koľkých ľuďí naše zdravotníctvo takýmto správaním ukrátilo a ukráca o príjemnejší život vonku a koľkým pomôže takýto život predĺžiť. Jedno je však isté. Kým sa v zdravotníctve nenaučia, že pacienti sú ich zákaznící, lebo oni platia zdravotné poistenie a odtial tečú ich paušály, dovtedy budeme svedkami nepríjemného zápachu na starých chodbách, nespokojných pacientov čakajúcich aj hodiny na ošetrenie s otáznym výsledkom, ambulancií plných  nepríjemných a podráždených málo ocenených sestričiek a vo vnútri znechutených rovnako nespokojných doktorov, ktorí si robia navzájom napriek. A to vraj s ľudským zdravím sa nesmie zahrávať.

Žiaľ na Slovensku sa s ním kupčí, riskuje a to je to najsmutnejšie…

 

Mimochodom vedel by som, ako takýto prístup zmeniť. Zrušiť paušály a na kartičke mať kredit a tým „platiť“ za ozajstné služby. Lenže kto bude za takýto poriadok v zdravotníctve? Lekári, poisťovne??? Nezistili by sme, že niektorí sú tu ozaj zbytoční? 

 

PS: Nepaušalizujem a verím, že nie každý v našom zdravotníctve koná takýmto spôsobom. Česť výnimkám, ktoré držia naše zdravotníctvo nad vodou a nás pacientov pri živote!

 

Pridaj sa k občianskym aktivistom, lebo len spolu dokážeme zmeniť to, čo sa tu roky tolerovalo!

Podpor nás a zdieľaj to, čo namyslení politici nechcú počuť.

Nájdeš nás na Reforma Slovenskej Demokracie alebo aj na FB