Motivuje Vás prostredie na Slovensku k poctivosti a pracovitosti?

11. júla 2013, Martin, EÚ nazory politika politika a ekonomika s otazkou Spoločnosť USA

Keď som sa naposledy bavil s mojim dlhoročným kamošom o jeho návrate z cudziny na Slovensko, povedal mi, že príde domov vtedy, keď zarobí tu toľko, koľko teraz zarába v Nemecku.

Pomyslel som si, úplne ťa chápem, rovnako som v to dúfal aj ja, keď som sa vracal z Anglicka a v kútiku duše stále verím, že sa to raz podarí. Ale realita ma demotivuje. A nielen mňa.

Keď sa zhováram s hocikým oficiálne pracujúcim, každý mi povie, že za tak málo peňazí sa neoplatí ani prstom pohnúť. A je to tak, keď v dnešnej dobe si vieme pozrieť na internete ponuku práce v ktorejkoľvek krajine EÚ a zistiť, že za 23 rokov sa takmer nič nezmenilo a že rovnaká práca u nás stojí asi tak tretinu tej Západoeurópskej.

Nečudujem sa, že viac ako 400 tisíc ľudí pracuje v zahraničí. Mnohí z nich majú rovnakí sen. Vrátiť sa domov s usporenými peniazmi a žiť na Slovensku rodnej zemi.

Ale potom príde otázka. Budem mať prácu v tejto krajine? Aké podmienky na rodinný život a podnikanie, prípadne slušné zamestnanie mám tu na rodnej hrude?

Ja som si prácu našiel. Odbornú a jednu s tých lepších na Slovensku, no ktorá je stále 3x menej platená ako v Anglicku a dokonca menej platená ako neodborná, ktorú som robil tam.

A tak sa pýtam, akú budúcnosť má mladý človek v tejto krajine?

Akú budúcnosť majú dôchodcovia s priemerným dôchodkom hlboko pod hranicou chudoby len tu susedného Rakúska?

Akú budúcnosť má podnikateľ, ktorý neokráda zamestnancov a štát na odvodoch a daniach? Ako dokáže prežiť v krajine, ktorá nadnárodným koncernom dáva daňové úľavy a stimuly, o ktorých môže on len snívať?

Akú budúcnosť majú ľudia na dedinách, kde je priemerný zárobok tesne nad minimálnou mzdou, ktorý sa stáva ešte nižším, ak si odpočíta náklady na stravu a cestovanie do práce do mesta?

Akú budúcnosť majú poctivo pracujúci, keď vidia, že zlodeji a mafiáni sa netrescú, lebo majú páky v štátnej a verejnej správe?

Akú budúcnosť majú mladé rodiny, ktoré sa musia zadlžiť na 30 rokov, aby si mohli dovoliť pár metrový byť a malé auto?

Akú budúcnosť má Slovensko, keď sa tu demontuje štát a národným mottom je: neokrádaš štát, okrádaš rodinu“?

Je toto tzv. „demokratické“ prostredie, kde chodí voliť v priemere tretina voličov, motivačné?

Kde je EÚ? Kde sú ochrancovia spravodlivosti a demokracie z USA?

Kde sú tí transparentní sľubujúci dvojnásobné platy či sociálne istoty?

Kde sú tí, ktorí sľubovali poriadok a spravodlivosť, lepšie podnikateľské prostredie? Na letných dovolenkách?

Dosť bolo straníckej propagandy a masírovania mozgov.

Toto nie je demokracia! Toto nie je spravodlivosť! Toto nie je Slovensko, kde poctiví a pracovití ľudia majú budúcnosť!

Viac o požiadavkách občanov na vládnuce špičky môžete nájsť TU na Charte OI SK a podporiť ju môžete TU.

Ďakujem, že Vám nie je jedno v akej spoločnosti žijete.

Iba spolu dokážeme napraviť, čo sme 23 rokov ticho tolerovali!