Ako Markíza manipuluje s verejnou mienkou.

13. júla 2012, Martin, Médiá nazory politika Spoločnosť úvahy

Nie som zástancom ani pravice ani ľavice. Skôr občianskej spoločnosti, slobody a pravdivosti informácií a nesebeckého zmýľania. Avšak čoho som bol svedkom včera, ma dostalo. Účelové skresľovanie informácie, faktov a tým masírovanie mozgov menej uvedomelých ľudí v najsledovanejšej hlavnej spravodajskej relácii na Slovensku TV noviny na Markíze.

Všetci rozumne a kriticky zmýšľajúci ľudia vedia, že v Slovenských podmienkach označiť tých, čo zarábajú viac za šikovných je scestné a zavádzajúce, preto ma pobúrilo to, keď som to počul v príspevku rekapitulujúcom 100 dní Ficovej vlády (mrzí ma, že nemôžem poskytnúť link na video bez registrácie, lebo veď viete, že Markíza prišla s projektom voyo, ktorý tak núti ľudí k registrácií za archívne videá).

Som toho názoru, že správne označenie v súlade s novinárskou etikou a objektivitou malo byť spojenie „Potrestaní progresívnou daňov budú ľudia zarábajúci viac ako … Eur.“ a nie, že progresívnou daňou budú potrestaní šikovní!“. Lebo lepšie zarábajúci sa vôbec nerovná šikovnému, respektíve sa nedá považovať človek lepšie zarábajúci automaticky za šikovného (viď. verejní činitelia, či ich poradcovia a ich supermanažéri so zlatými padákmi).

Takéto účelové skreslenia sa nanajvýš nehodia do objektívnych či mienkotvorných relácií, iba ak sa to nerobí s určitým zámerom, čo by som sa vôbec nečudoval, ak by sa to oficiálne aj potvrdilo, lebo to, že objektivita v slovenských médiách nejestvuje, alebo je len vo veľmi malej miere je iba krutá realita. Čistá propaganda, ktorá nemá s demokratickou spoločnosťou nič spoločné.

 

Občianska Iniciatíva SK