Ako zafinancujeme diaľnice?

29. januára 2012, Martin, ekonomicke nazory politika a ekonomika Požiadavky s otazkou Spoločnosť statisticke úvahy

Stále sa politici oháňajú nedostatkom kapitálu na financovanie dostavby našej infraštruktúry konkrétne diaľnic. Zistil som si predpokladané náklady na dokončenie diaľnic, ktoré sa odhadujú na 2,4 mld. Eur. Prosím pre kontrolu link na NDS.

Obrovské číslo ako ho čo najlepšie pokryť. PPP projektmi? Či spoluúčasťou s Euro fondmi? Kde zohnať tie peniaze? Pritom odpoveď je celkom jednoduchá. Sedíme na nich. Na našich dôchodkoch. V DSSkách pritom máme v prvom, druhom a treťom pilieri, alebo po novom v konzervatívnom, vyváženom a rastovom fonde ku dňu 20.1.2012 spolu 4,65 mld. Eur. Prosím link pre kontrolu tu.

Či musíme investovať do zahraničia, aby sa nám zhodnotili peniaze? Nestačí ich investovať do nás, našej krajiny, našej infraštruktúry? Neviem ako vy, ale ja by som rád svoje peniaze v DSSkách rád investoval doma. Tu kde to potrebujeme. Tu kde žijem. Bolo by to jednoduchšie a určite by som mal z toho väčší zisk, ako z vonku. Lebo aj štát by si nemusel toľko požičiavať a za tak vysoký úrok z vonku ako si zatiaľ požičiava a opäť by sa ušetrilo, aj ja by som si bol istý, že dostanem aspoň časť z 260 mil. Eur, ktoré sa ročne vyberú pri poplatkoch za používanie našej infraštruktúry.