99 percent – viac informácií o ich kandidátoch

20. januára 2012, Martin, nazory politika statisticke úvahy Voľby

Parlamentné voľby sa nezadržateľne blížia a mnoho z nás nie je ešte rozhodnutých, koho voliť a či vôbec voliť a keďže som Vám pred časom sľúbil vypracovať zoznam kandidátov strán, kde sa viac pozriem na ich súkromie, tak som dnes v spolupráci s ujom Googlom a Obchodným registrom pre Vás zistil o strane 99 percent toto.

Zo 111 kandidátov tejto strany 14 pochádza z Bratislavy, 8 z Košíc, 5 zo Žiliny a 3 z Banskej Bystrice. Viac ako polovica je diplomovaných, či titulovaných. Presne 63 si napísalo titul na kandidátku. 21-krát sa na kandidátke stretnete so živnostníkom alebo podnikateľom, 10-krát s manažérom alebo riaditeľom, tiež natrafíte na 9 dôchodcov, 8 advokátov či právnikov, dokonca sa o Vašu priazeň uchádzajú aj 7 nezamestnaní. Ale nájdete na nej iba 1 študenta, 2 učiteľov a 2 lekárov s 1 sestrou.

Na jedného kandidáta pripadá v priemere 2,05 podniku, v ktorom majú kandidáti zastúpenie, či ako akcionári, podielnici, vlastníci, majitelia, konatelia atď. atď. Dokonca 3 kandidáti majú minimálne 20 firiem. V strane tiež nájdete 3 bývalých členov SDĽ, 1 bývalého člena strany ANO a 1 bývalého člena strany SF. Iba 4-krát sa stretnete (alebo len ja som zistil), že kandidát zastupoval nejakého obvineného z kauzy, ktorá sa prehnala médiami. A aby sme nezabudli na nové technológie, tak som si posvietil na blogerov. Ale našiel som ich na kandidátke 19. Teda menej ako 20% kandidátov bloguje, čo sa možno dá pripísať priemernému veku kandidátov, ktorý je niečo viac ako 42,6 roka.

Ostatne celú tabuľku, z ktorej som vychádzal nájdete tu. Ak som sa niekde pomýlil, zistil nesprávnu informáciu, alebo na niečo pozabudol, bez ostychu ma opravte, veď som iba človek. Dúfam, ďalšie články o ostatných kandidátoch politických strán uchádzajúcich sa o Vašu priazeň vo voľbách 2012, sa mi podarí publikovať v dostatočnom predstihu, aby Vám ako aj mne mohli poskytnúť dostatok informácií k rozhodnutiu, koho voliť, alebo či sa oplatí vôbec ísť voliť.